اراک-معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کشور گفت: برای اجرای طرح بازاریابی گردشگری و ارتقای آن باید نگاهمان را نسبت به صنعت گردشگری تغییر دهیم و به سمت و سوی نیازها و سلایق مردم در مورد مسائل گردشگری پیش رویم.

 نیازمند یک انقلاب فرهنگی برای گسترش صنعت گردشگری در کشور هستیم

به گزارش قدس آنلاین،  مرتضی رحمانی موحد، عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با نمایندگان صنعت گردشگری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طی سال های اخیر دولت به منظور استفاده از ظرفیت های گردشگری و پتانسیل موجود در جذب گردشگر و در اختیار گذاشتن فضا برای بومی سازی گردشگری، تسهیلات خوبی به سرمایه گذاران این حوزه ارائه داده است.

وی افزود: حوزه گردشگری بسیار متنوع است و سرمایه گذاران در این حوزه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی حتی در مناطق محروم ولی برخوردار از جاذبه های گردشگری، کار را دنبال کرده اند و این موضوع می تواند بدنه اقتصاد کشور را کامل کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: وجود مجتمع های بین راهی در محورهای ارتباطی در جذب گردشگر و برون رفت از مجتمع های سنتی صرفا اقامتگاهی و تبدیل شدن به مجتمع تفریحی و رفاهی اهمیت زیادی دارد.

رحمانی موحد تاکید کرد: مجموعه صنعت گردشگری باید همبسته و منسجم عمل کند و معتقدیم رونق سفرها و گردشگری وقتی شکل می گیرد که این مجموعه به صورت انسجام یافته فعالیت کند و این موجب رونق کسب و کار خواهد شد.

وی در مورد برخی از انتقادات سرمایه گذاران مجتمع های گردشگری گفت: هیچ بخشی از دولت اجازه دخالت در مساله سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را ندارد و تصدی گری در رابطه با این حوزه برای دولت ممنوع است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد: در هیات عالی نظارت نیز، مطرح شده که جداسازی و تفکیک کردن مسائل اجرایی صنعت گردشگری کار درستی نیست و اگر تمایل به گسترش صنعت گردشگری و رونق اقتصاد در این حوزه داریم، تمامی سرمایه گذاران باید زیر یک چتر قانونی و تحت نظارت سازمان گردشگری کشور فعالیت خود را پیگیری کنند.

رحمانی موحد در مورد هتلداری در کشور نیز گفت: سرمایه گذاران و هتلداران اگر می خواهند در حرفه خود موفق باشند، باید مدیران را برای آگاهی از متد هتلداری روز دنیا آموزش دهند و مدیران هتل ها سفرهای تخصصی در حوزه هتلداری داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: این مساله در جذب گردشگر تاثیر زیادی دارد بنابراین نیازمند یک انقلاب فرهنگی در وضعیت هتلداری، به منظور گسترش صنعت گردشگری در کشور هستیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پایان اظهار داشت: برای اجرای طرح بازاریابی گردشگری و ارتقای آن باید نگاهمان را نسبت به صنعت گردشگری تغییر دهیم و به سمت و سوی نیازها و سلایق مردم در مورد مسائل گردشگری پیش رویم.

گفتنی است طی روز جاری، پروژه گردشگری فدک گیتی نیز با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در اراک بهره برداری شد.

این مجتمع در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۲۰ متر مربع و زیربنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه و با درنظر گرفته شدن بخش های رفاهی، تفریحی و ورزشی احداث شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.